خرید بلیط هواپیما با فلای آرتا

بلیط هواپیما بهترین قیمت

راحتی و سهولت در خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما شیراز راحت فقط با چند کلیک

تصور نمیکردم بلیط هواپیما تهران به شیراز در لحظه آخر اینقدر ساده و راحت خرید کنم با خرید از فلای آرتا حس خوبی برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما پیدا کردم.

شیراز

اولین جایی که به نام شیراز اشاره شده هست ، 2000 سال پیش از میلاد بر روی لوح‌های گلی ایلامی، بازمی‌گردد که در ماه جون سال ۱۹۷۰ در هنگام  برای ساخت کوره آجرپزی و کندن زمین، در سمت  جنوب غربی شیراز پیدا شده است. بر اساس مقالات برخی از نویسندگان این منطقه و با توجه به اشاراتی که در  شاهنامه شده است،  شیراز از نام پسر سومین شاه جهان یعنی تهمورث مشتق شده‌است.در بررسی لوح های نوشته شده در ایلام قدیم به شهری به نام تیرازیس اشاره میشود. برخی چنین برداشت میکنند که : بر اثر تغییر منظم صداها در زبان فارسی امروزی این اسم از نام سیراجیس در فارسی قدیم به شیراز تغییر نام داده‌است.

در روی سفال‌های پیدا شده از خرابه های  دوره ساسانی در سده دوم پس از میلاد نیزرو مشاهده شده است.

البته تحقیقات زیادی رو نام شیراز انجام شده که می توان با مراجعه به صفحه شیراز در ویکی پدیا اطلاعات خوبی در این مورد کسب کرد.

جغرافیا شیراز

بخش مرکزی استن فارس با طول 40 کیلونتر و عرض تقریبی 15 الی 30 کیلومتری ، از سمت شمال به کوههای بمو سبزپوسان باباکوهی و چهل مقام و از غرب به کوههای بمو متصل می باشد .ارتفاع شهر شیراز از سطح دریا ما بین 1480 تا 1670 می باشد که مناطق مختلف شهر متفاوت می باشد .

 

صنایع دستی شیراز

صنایع دستی شیراز در بهمن  ماه سال ۱۳۹۸ شیراز در  یونسکو  افزوده شد. مجموعه بناهای عمومی زندیه در این شهر است که امروزه می‌توان در بازار آن از انواع صنایع دستی‌های شیراز بازدید کرد.

محصولات صنایع دستی شیراز داری تنوع بسیار بلایی هست. کیفیت، تاریخ، اصالت و مرغوبیت همراه با به روز کردن و نو آوری از خصوصیات هنرمندان شیراز می باشد .

 خاتم‌کاری را باید محمترین محصول هنرمندان شیراز نام برد.  معرق کاری، منبت‌کاری چوب، سفالگری، شیشه‌گری سنتی، نمدمالی، گچ‌بری، گیوه‌بافی و نیز نگارگری کاشی معرق، گلیم و گبه، حصیر و بوریا، کاشی هفت‌رنگ، هنرهای فلزی نقره‌ کاری و قلم‌زنیکه از دیگر هنرهای شهر شیراز می باشد که یونسکو را وادار کرد که اسم شیراز را در فهرست شهرهای صنایع دستی سال 2020 بیاورد.

 

مکانهای گردشگری در شیراز

مکاتنهای گردشگری در شیراز را باید به چندین نوع طبقه بندی کرد و در این مقاله به چند مکان اشاره خواهد شد .

 

موارد مرتبط

0 نظر
نوشتن نظر